Нормативна база

Перелік діяльності суб'єктів господарювання, розташованих у зоні надзвичайної ситуації, яка передбачає роботу з відвідувачами та зупиняється тимчасово до окремого розпорядження редакція від 04.04.2020

ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження керівника робіт з
ліквідації наслідків надзвичайної
ситуації 25.03.2020 року № 2
(у редакції розпорядження керівника
робіт з ліквідації наслідків
надзвичайної ситуації
04. 04.2020 2 )
ПЕРЕЛІК діяльності суб'єктів господарювання,
розташованих у зоні надзвичайної ситуації, яка передбачає роботу з відвідувачами та зупиняється тимчасово до окремого розпорядження
1. До окремого розпорядження тимчасово призупинити роботу суб'єктів господарювання, яка передбачає роботу з відвідувачами (крім визначених у пункті 3 цього Переліку), зокрема:
1.1. освітній процес у закладах загальної середньої, дошкільної, позашкільної, професійної (професійно-технічної освіти (крім дистанційних форм освітнього процесу);
1.2. освітній процес у вищих навчальних закладах (крім дистанційних форм освітнього процесу);
1.3. роботу театрів, кінотеатрів, музеїв, бібліотек, тощо;
1.4. роботу розважальних центрів та розважальних зон;
1.5. роботу розважальних закладів (дискотеки, нічні клуби, комп'ютерні клуби, квест кімнати, тощо);
1.6. роботу інших закладів розважальної діяльності;
1.7. роботу спортивних комплексів, басейнів, фітнес-центрів;
1.8. роботу закладів побутового обслуговування населення (лазні, СПА салони, салони краси, косметологічні кабінети, кабінети масажу, перукарні, тату салони, тощо);
1.9. роботу закладів громадського харчування (заклади швидкого харчування, ресторани, кафе, бари, в тому числі і на автозаправних станціях),
залишити доступними для кур'єрської адресної доставки та самовивозу), а також ринків та сільськогосподарські ярмарків;
1.10. роботу всіх торгівельних закладів, в тому числі будівельними матеріалами (за виключенням продуктових та господарських магазинів (відділів), аптек);
1.11. роботу ТС (МАФ) із реалізації шаурми та іншої їжі швидкого приготування, приготування та продажу чайних і кавових напоїв, тощо;
1.12. реалізацію у торгових закладах алкогольних напоїв на розлив таьприготування і продаж чайних і кавових напоїв;
1.13. роботу релігійних установ, проведення масових богослужінь екскурсійних заходів;

1.14. перевезення пасажирів комунальним підприємством «Київський метрополітен»;
1.15. перевезення пасажирів комунальним підприємством
«Київпастранс», крім перевезення пасажирів регулярними спеціальнимибпасажирськими маршрутами;
1.16. регулярні та нерегулярні перевезення пасажирів автомобільним транспортом у приміському, міжміському, внутрішньообласному та міжобласному сполученні, крім перевезення:
легковими автомобілями;
службовими та/або орендованими автомобільними транспортними засобами працівників підприємств, закладів та установ незалежно від форми власності, які забезпечують охорону здоров'я, продовольче забезпечення, урядування та надання найважливіших державних послуг, енергозабезпечення, водозабезпечення, зв'язок та комунікації, фінансові та банківські послуги, функціонування інфраструктури транспортного забезпечення, сфери оборони,
правопорядку та цивільного захисту, об'єктів критичної інфраструктури, які мають безперервний промисловий цикл, за умови забезпечення водіїв та пасажирів під час таких перевезень засобами індивідуального захисту в межах кількості місць для сидіння, передбаченої технічною характеристикою транспортного засобу або визначеної в реєстраційних документах на цей транспортний засіб і виключно за маршрутами руху, погодженими з органами Національної поліції, а також дотримання відповідних санітарних та протиепідемічних заходів;
працівників закладів та установ незалежно від форми власності, які забезпечують:
• охорону здоров'я,
• продовольче забезпечення, урядування,
• надання найважливіших державних послуг, енергозабезпечення, водозабезпечення,
• зв'язок та комунікації,
фінансові та банківські послуги,
• функціонування інфраструктури транспортного забезпечення,
• функціонування сфери оборони,
• функціонування правопорядку,
• функціонування цивільного захисту,
• функціонування об'єктів критичної інфраструктури, які мають безперервний промисловий цикл, за умови забезпечення водіїв та пасажирів під час таких перевезень засобами індивідуального захисту, зокрема респіраторами або захисними масками, у тому числі виготовленими самостійно, в межах кількості місць для сидіння, передбаченої технічною характеристикою транспортного засобу або визначеної в реєстраційних документах на цей транспортний засіб, а також дотримання відповідних санітарних тапротиепідемічних заходів в міському електричному (трамвай, тролейбус) та автомобільному транспортному засобі, що здійснює регулярні пасажирські перевезення на міських маршрутах.
2. До окремого розпорядження максимально обмежується:
2.1. робота готелів, хостелів, кімнат відпочинку;
2.2. діяльність суб'єктів господарювання, розташованих у зоні надзвичайної ситуації, яка передбачає надання стоматологічних послуг (види медичної практики: стоматологія, ортодонтія, ортодонтична стоматологія,
хірургічна стоматологія, ортопедична стоматологія, терапевтична стоматологія,ьдитяча стоматологія), крім невідкладних випадків.
3. Не зупиняється робота суб'єктів господарювання, яка передбачає роботу з відвідувачами, за умови забезпечення відповідного персоналу засобами індивідуального захисту, а також дотримання відповідних особливих порядків проведення профілактичних і протиепідемічних, у тому числі дезінфекційних та
інших заходів, затверджених розпорядженням керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації:
3.1. торгівля продуктами харчування у магазинах, ТС (МАФ) за умови заборони продажу незахищених продуктів харчування (дозволяються до продажу лише фасовані продукти та продукти в упаковці виробника, бутильовані або пакетовані напої), приготування їжі та/або напоїв і їх споживання на місці продажу;
3.2. торгівля пальним;
3.3. торгівля деталями та приладдям для транспортних засобів та сільськогосподарської техніки;
3.4. торгівля засобами гігієни;
3.5. торгівля лікарськими засобами та виробами медичного призначення;
3.6. торгівля технічними та іншими засобами реабілітації
3.7. торгівля ветеринарними препаратами, кормами;
3.8. торгівля пестицидами та агрохімікатами, насінням і  садивним матеріалом;
3.9. торгівля добовим молодняком свiйської птиці;
3.10. торгівля засобами зв'язку та телекомунікацій, в тому числі мобільними телефонами, смартфонами, планшетами, ноутбуками та іншими товарами, що відтворюють та передають інформацію, в спеціалізованих магазинах, які обов'язково повинні мати прямі контракти з операторами зв'язку;
3.11. провадження діяльності з надання фінансових послуг,
3.12. провадження діяльності фінансових установ;
3.13. провадження діяльності з інкасації та перевезення валютних цінностей;
3.14. провадження медичної практики (крім визначеної у п. 1 та 2 цього Переліку);
3.15. провадження діяльності з виготовлення технічних та інших засобівреабілітації;
3.16. провадження ветеринарної практики;
3.17. діяльність автозаправних комплексів;
3.18. діяльність з технічного обслуговування та ремонт транспортних засобів;
3.19. провадження діяльності з періодичних випробувань автотранспортних засобів на предмет дорожньої безпеки, сертифікації транспортних засобів, їх частин та обладнання;
3.20. провадження діяльності з підключення споживачів до Інтернету;
3.21. діяльність з технічного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій;
3.22. діяльність з ремонту комп'ютерів, побутових виробів і предметів особистого вжитку;
3.23. діяльність об'єктів поштового зв'язку;
3.24. провадження діяльності з поповнення рахунків мобільного зв'язку;
3.25. провадження діяльності із сплати комунальних послуг та послуг доступу до Інтернету;
3.26. діяльність кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг;
3.27. діяльність пунктів прийому вторинної сировини;
3.28. діяльність закладів розміщення (крім п. 2 цього Переліку), в яких проживають медичні працівники та особи в обсервації, а також інші особи
відповідно до рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій;
3.29. торговельна діяльність та діяльність з надання послуг громадського харчування із застосуванням адресної (кур'єрської) доставки.
Примітка.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», організація та проведення профілактичних і протиепідемічних заходів покладаються, у тому числі, і на підприємства, установи та організації незалежно від форм власності, а також
на громадян. У разі отримання від Державної установи «Київський міський лабораторний центр
Міністерства охорони здоров'я України» екстреного повідомлення про інфекційне захворювання на coVID-19 готується наказ і направлення на здійснення обстеження суб'єкта господарювання. За результатами обстеження складається акт санітарно-епідеміологічного обстеження за формою 315/о. Одночасно, приймається розпорядження про запровадження протиепідемічних заходів. Відповідно до частини четвертої статті 18 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин», заходи державного контролю можуть здійснюватися позапланово у разі виявлення невідповідності або появи обгрунтованої підозри
щодо невідповідності, а також в інших встановлених законом випадках.
Якщо при здійсненні контролю у складі спільних робочих груп, встановлено загрозу для життя та/або здоров'я людини або вбачаються такі ознаки, готується наказ та направлення на здійснення позапланового інспектування, за результатами якого вживаються заходи реагування, відповідно до Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин» (складається протокол, розглядається справа про порушення законодавства про харчові продукти, приймається рішення про тимчасове
припинення обігу харчових продуктів.
Порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігіенічних, санітарно- протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України «Про захисту населення від інфекційних хвороб», іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами, тягне за собою адміністративну відповідальність за статтею 44-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення (накладення штрафу на громадян від однієї до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від двох до десяти тися неоподатковуваних мінімумів доходів громадян). Порушення правил та норм, встановлених із метою запобігання епідемічним та іншим інфекційним захворюванням, а також масовим неінфекційним захворюванням (отруєнням) і боротьби з ними, якщо такі дії спричинили або завідомо могли спричинити поширення цих захворювань, тягне за собою відповідальність відповідно до статті 325 Кримінального кодексу
України. (штраф до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк
до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років).
Начальник штабу з ліквідації надзвичайної ситуації
Петро ПАНТЕЛЕЄВ